Contoh Iklan Bahasa Melayu

Contoh Iklan Bahasa Melayu dan Malaysia

Donabisnis.com – Contoh iklan bahasa melayu makanan, minuman, layanan masyarakat, dan lain-lain. Tak dapat dipungkiri bahwa bahasa Melayu memiliki peran sungguh besar dalam perkembangan bahasa Indonesia.

Ketika kita berjalan-jalan ke ujung Indonesia yang dekat dengan perbatasan atau laut Malaysia, seperti di Kalimantan dan Sumatera, kadang kita akan menemui banyak orang yang menggunakan bahasa Melayu.

Bahasa inilah yang kerap mereka gunakan di kehidupan sehari-hari, termasuk untuk keperluan berjualan dan berdagang. Tak lupa mereka juga kerap menggunakan bahasa khas Malaysia ini dalam berbagai jenis iklan.

Ketika Anda membuka bisnis di area-area yang berdeaktan dengan wilayah Malaysia, maka akan sangat cocok bila Anda menggunakan bahasa Melayu sebagai pendukung konten materi iklan Anda.

Nah pada kesempatan ini, kami akan membagikan beberapa contoh kalimat dan kata-kata promosi iklan menggunakan bahasa Melayu yang singkat, pendek, ringkas, dengan menggunakan bahasa yang baik dan benar.

Contoh Iklan Bahasa Melayu yang Singkat

Langsung saja tanpa banyak basa basi lagi, silahkan simak pembahasan lengkap mengenai contoh iklan bahasa Melayu lengkap dengan gambarnya di bawah berikut ini.

1. Iklan Bahasa Melayu Minuman

iklan bahasa melayu minuman

Kadang kala, anda mungkin tidak merasa haus kerana anda begitu sibuk di tempat kerja. Pastikan tin #pocarisweat siap dan hirup secara berkala untuk memastikan diri anda sentiasa terhidrasi. Ini akan memastikan pengambilan air anda betul

2. Iklan Bahasa Melayu Makanan

iklan bahasa melayu makanan

Mematuhi pengumuman CMCO oleh pemerintah baru-baru ini di WP Kuala Lumpur, Selangor, Putrajaya dan Sabah, kami mengubah sementara waktu operasi kami. Tetapi jangan risau, dapur kami masih segar dan restoran kami masih dibuka, periksa jam terakhir kami sebelum anda keluar: https://kfc.com.my/store-info

Penghantaran – pilih untuk Tanpa Hubungan
Takeaway tanpa sentuhan dengan Self Collect – anda kini boleh memilih untuk mengambil dari Juruwang atau tinggal di dalam kereta anda dengan Pandu Ambil.
Pandu lalu
Makan malam, tetapi terhad kepada 2 orang setiap meja.

Kami juga mendorong anda untuk membayar dengan kaedah tanpa tunai, yang terdapat di semua KFC. Tenang, dan kami akan terus menggoreng yang terbaik untuk melayani anda dengan makanan Kepci kegemaran anda. #StaySafe #KFCKanAda

3. Iklan Bahasa Melayu Lowongan Pekerjaan

iklan bahasa melayu lowongan kerja

Walk in Interview

Geprek Bensu Bukit Bintang, Kuala Lumpur

We Need

Supervisor
Admin
Purchasing
Cashier
Kitchen
Barista

Walk in Interview Location: No. 73 Jalan Bukit Bintang, Kuala Lumpur, Malaysia 55100

4. Iklan Layanan Masyarakat Bahasa Melayu

iklan bahasa melayu layanan masyarakat

Dari kecil sampai sekarang, masih cukup kerap ngelihat papan tanda ‘jangan buang sampah sembarangan’ atau ‘buanglah sampah pada tempatnya.’ Hal tersebut terus menerus digaungkan. Akan tetapi, dalam latihan pola hidup #minimsampah aku φύλλου masalah yang sebenarnya bukan kita harus membuang sampah di tempatnya melainkan, mestikah kita membuat sampah?
Beberapa dari kita mungkin berfikir, ‘Lalu apa gunanya tempat sampah? kan udah disediakan juga. ‘
Mari kita lihat dengan gambaran yang lebih besar,
Sisa sampah sudah dibuang pada tempatnya dan diangkut oleh petugas kebersihan, ia tidak berakhir sampai disitu. Sampah kita akan menggunakan TPA. Lalu apa? Sampah kita dibiarkan menggunung dan sangat mungkin untuk dibakar sehingga, menghasilkan gas-gas (zat dioksin, karbondioksida, dll) yang dapat membahayakan bagi manusia dan menipiskan lapisan ozon.
Sekadar mengingatkan, pengelolaan sampah di negara-negara besar belum maksimal dalam mengolahnya. Oleh kerana itu, sekarang bukan masalah kesadaran untuk membuang sampah pada tempatnya, kesadaran untuk sampah yang kita hasilkan.

5. Iklan Baju Bahasa Melayu

iklan bahasa melayu baju

NEW ARRIVAL🔥🔥

🌹 KURUNG AMANDA EXCLUSIVE🌹

🌸Material Baju SUPER PEARL SKIN
🌸Material Kain VIETNAM SILK
🌸Motif Corak BUNGA DAUN
🌸DESIGN corak BUNGA & TONE exclusive
🌸ADA POTONGAN DIHUJUNG TANGAN & HUJUNG BAJU
✔️Jenis Kain Tahan Lasak
✔️Design MINI MODEN
✔️Saiz XS S M L XL 2XL 3XL 4XL 5XL MODEN
✔️Cutting LOOSE & Berdutt Dibelakang
✔️Kain ‘A’ Cutt
✔️Zip Kain Tepi Sebelah Kiri
✔️Pinggang Bergetah Kiri & Kanan
✔️Tidak jarang
✔️mudah iron

🌸 ✅ sejuk & selesa dipakai
🌸 ✅ Tahan Lasak & Tak Mudah Luntur
🌸 ✅ Sesuai Untuk Semua Majlis Keramaian
🌸 ✅ Tampil Cantik & Menawan Dengan Design yang Exclusive

Akhir Kata

Sekian ulasan singkat mengenai contoh iklan bahasa melayu malaysia. Mudah-mudahan ini bisa menjadi inspirasi bagi Anda yang ingin menciptakan iklan berbahasa Malaysia atau Melayu dengan baik dan benar.

Tinggalkan komentar